Reedukacja.pl
PRASA: nowe zasady pracy poradni będą segregować uczniów
Autor: "Rzeczpospolita" z dnia 04.02.2015 r.

Zdaniem wielu ekspertów proponowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej rozwiązania dotyczące zmian pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych mogą doprowadzić do segregacji uczniów. Już sama terminologia stygmatyzuje niepełnosprawnych uczniów - informuje "Rzeczpospolita".

Prof. Jerzy Woźnicki, szef Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego zauważa, że w projekcie używa się mającego wydźwięk pejoratywny terminu „upośledzenie umysłowe" i apeluje do MEN o posługiwanie się bardziej stosownym słownictwem, jak "niepełnosprawność umysłowa". Kuratorzy, samorządy i specjaliści narzekają natomiast na zbyt krótkie terminy wydawania orzeczeń.

Wiele kontrowersji budzi również kwestia określania przez lekarza w orzeczeniu tego, w jakim zakresie niepełnosprawny uczeń może brać udział w życiu szkoły. Tego typu regulacje - zdaniem opiniujących - prowadzą do wykluczenia niepełonosprawnego ucznia z życia szkoły.


Więcej: Rzeczpospolita