PRASA: Do sukcesu małymi kroczkami
Autor: juk (Express Bydgoski z dnia 02.05.2009)

Obcowanie z muzyką ma wpływ na funkcjonowanie dziecka w sferze psychicznej - emocjonalnej, społecznej, ale także na jego zdolności intelektualne – donosi Express Bydgoski. 

Gra na instrumencie powoduje większą mobilizację w rozwoju całego organizmu. Po kilku latach można zauważyć, że dzieci mające kontakt z muzyką osiągają też lepsze wyniki w nauce. Szybciej zapamiętują. Są sprawniejsze manualnie – ctłumaczy autor niniejszego tekstu. Wielu znakomitych informatyków przyznaje, że w dzieciństwie grało na pianinie, co rozwinęło ich zdolności analityczne. Nauka w szkole muzycznej wpływa na kształtowanie się charakteru. Dzięki temu, że dzieci muszą codziennie ćwiczyć, stają się sumienne, obowiązkowe. Wzrasta ich odpowiedzialność. Podopieczni szkół muzycznych także napotykają na trudności. Zarówno te ogólnorozwojowe, związane z dysleksją czy ADHD, jak też typowo muzyczne. Tak samo jak w każdej szkole, możliwości uczniów są zróżnicowane. Zdarza się, że dziecko świetnie gra technicznie, ale jest mniej muzykalne i ma problemy z interpretacją utworów lub ma trudności z nauczeniem się utworu na pamięć, a z nut potrafi go pięknie zagrać. Od podopiecznych innych szkół młodych muzyków odróżnia za to hierarchia wartości. Dla nich muzyka musi być najważniejsza. Najpierw muszą odrobić lekcje, dopiero potem jest czas na zabawę.(…)

Instrumentaliści muszą wykazać się nie tylko sporą samodyscypliną, ale też cierpliwością. W muzyce do rzeczy wielkich dochodzi się małymi kroczkami, a to może zniechęcać – czytamy.